tip-na-cyklovylet:-spod-cerveneho-mosta-do-race

Tip na cyklovýlet: Spod Červeného mosta do Rače

Turistické a cyklotrasy pre vás pripravujeme s veľkou radosťou. Teší nás, keď sa vám páčia, ale aj samotná príprava nás baví. Keďže jún je ideálny na cyklovýlety, máme pre vás ďalší.

Začiatok je pri Vojenskej nemocnici a cez Železnú studienku, Kačín, Malý Slavín, Biely kríž a Sakrakopec sa dostanete až do Rače. Môžete sa vrátiť domov, alebo si oddýchnuť vo viniciach, ktoré sú v tomto ročnom období čarovné. Trasa má 23 kilometrov a prevýšenie je 530 metrov. Prejdete ju s prestávkou asi za 3 hodiny. Jej náročnosť je stredná, asi dve tretiny budete bicyklovať po asfalte a tretinu po teréne. Ideálne sú trekové a horské bicykle. Šťastnú cestu!

Popis trasy: Vojenská nemocnica – Železná studienka – Kačín – Malý Slavín – Biely kríž – Sakrakopec – Rača

• Výlet začína pri Vojenskej nemocnici, prípadne od parkoviska pod Červeným mostom. Po asfaltovej ceste jemne stúpame po ceste Hornou Mlynskou dolinou, popri potoku Vydrica.  Míňame zrekonštruovaný mlyn Klepáč, neskôr budovu Mestských lesov Bratislava  a Deviaty mlyn. Na križovatke ciest pri bufete v kontajneri, kde stáli pôvodné liečebné kúpele, odbočíme doľava a začneme po ceste stúpať smerom na Kačín. Pozdĺž tejto časti cesty  môžeme vidieť náučnú trasu – zopár drevených zvieratiek aj s popismi na informačných tabuliach, ideálne miesto pre rodičov  s deťmi.
  • Na Kačíne je možnosť občerstvenia v miestnom bufete Lesanka, ktorý je otvorený cez víkendy a sviatky. Je tu aj novo zrekonštruované piknikové miesto s prístreškami, ohniskami, detskými atrakciami, či  mini futbalové ihrisko. Ďalej nad Kačínom  nás čaká krátke, ale prudšie stúpanie na hrebeň Hrubého vrchu. Tu na križovatke cyklotrás odbočíme doľava a po mierne členitom teréne v príjemnom lesnom prostredí sa po modrej cyklistickej značke dostaneme až na Malý Slavín. Neďaleko tejto trasy sa nachádza aj Písaný kameň.
  • Malý Slavín je známa križovatka turistických a cykloturistických trás medzi Mariankou a Račou. Nachádza sa tu veľký drevený prístrešok, ohnisko, studnička, minifutbalové ihrisko a samozrejme aj pamätník dvoch ruských vojakov – Malý Slavín. Je to vhodné miesto na piknik, či zastávku na občerstvenie. Odtiaľto pokračujeme popri prístrešku vpravo a modrá cyklotrasa nás privedie až na križovatku cyklotrás v údolí Vydrice.
  • Od orientačného stĺpika na lúčke pokračujeme ďalej doľava, hore údolím Vydrice, neskôr potom prebrodíme Vydricu a jemne stúpame k ďalšiemu, už menšiemu brodu a prejdeme opäť na druhú stranu potoka. Miernym stúpaním prídeme až na asfaltovú cestu a zabočíme doľava a po tejto asfaltke prídeme po chvíli na Biely kríž. Tu sú otvorené dva bufety, kde sa dá občerstviť, je tu aj pekná lúka s prístreškom, horáreň s možnosťou ubytovania, či malá ohrada so zvieratami. Je to asi najznámejšia križovatka a obľúbený bod turistických a cykloturistických trás nad Bratislavou.
  • Z Bieleho kríža začneme klesať lesnou cestou popri ohrade so zvieratami po zelenej turistickej značke. Asi po 500 m odbočíme na križovatke doľava a pokračujeme ďalej lesnou cestou smerom na Sakrakopec. Pod touto križovatkou sa asi 40 m nižšie nachádzajú zbytky Kráľovej búdy. Po miernom zjazde naľavo od lesnej cesty je pamätník obetiam havárie lietadla z roku  1966, kde zahynulo 82 ľudí.
  • Zo Sakrakopca pokračujeme ďalej miernym zjazdom, onedlho po ľavej ruky budeme míňať Márovu búdu. Na najbližšej križovatke lesných ciest, cca 300 m pod Márovou búdou opustíme zelenú turistickú značku a zabočíme doprava a ďalej klesáme smerom do Vajnorskej doliny, kde vyjdeme z lesa a po asfaltovej ceste prídeme až na cyklotrasu Jurava, po ktorej budeme pokračovať smerom doprava do Rače.
  • Na námestí Andreja Hlinku, v strede mestskej časti Bratislava – Rača náš výlet končí.

Virtuálnu mapu nájdete tu.

A tu sú fotografie v poradí, akom vás týmito miestami prevedie trasa:

Červený most
Železná studienka, bufet Kontajner
Železná studienka, kaplnka
Železná studienka, rozprávkový domček
Náučný chodník – zvieratká z dreva
Jazierko pod Kačínom
Výhľad na meteostanicu Malý Javorník
Biely kríž, Márova búda
Rača, koniec cyklochodníka
Virtuálnu mapu nájdete tu.