tip-na-vylet:-udolim-vydrice

Tip na výlet: Údolím Vydrice

Známy bratislavský potok je jeden z mála tokov, ktoré ústia priamo do Dunaja. Pozývame vás na výlet jeho pekným údolím.

Do údolia Vydrice sa dostanete aj zo Železnej studničky. Od Vojenskej nemocnice prejdete parkoviskom pod Červeným mostom a po asfaltovej ceste Hornou Mlynskou dolinou popri potoku. Miniete zrekonštruovaný mlyn Klepáč, neskôr budovu Mestských lesov Bratislava  a Deviaty mlyn. Na križovatke ciest pri bufete v kontajneri, kde stáli pôvodné liečebné kúpele, odbočíte doľava a začnete po ceste stúpať smerom na Kačín. Pozdĺž tejto časti cesty môžete vidieť náučnú trasu – zopár drevených zvieratiek aj s popismi na informačných tabuliach, ideálne miesto pre rodičov  s deťmi.

Potok vás povedie popri zaujímavých miestach.

Z Kačína sa vyberte prudko do kopca na hrebeň Hrubého vrchu. Tu na križovatke cyklotrás odbočte doľava a po mierne členitom teréne sa po modrej cyklistickej značke dostanete až na Malý Slavín. Neďaleko tejto trasy sa nachádza aj Písaný kameň.

Písaný kameň.

Malý Slavín je známa križovatka turistických a cykloturistických trás medzi Mariankou a Račou. Nachádza sa tu veľký drevený prístrešok, ohnisko, studnička, minifutbalové ihrisko a samozrejme aj pamätník dvoch ruských vojakov – Malý Slavín. Odtiaľto pokračujte popri prístrešku vpravo a modrá cyklotrasa vás privedie až na križovatku cyklotrás v údolí Vydrice.

Od orientačného stĺpika na lúčke pokračujte ďalej doľava, hore údolím Vydrice, neskôr potom prebrodíte Vydricu a jemne stúpate k ďalšiemu, už menšiemu brodu a prejdete opäť na druhú stranu potoka. Miernym stúpaním prídete až na asfaltovú cestu a zabočíte doľava a po tejto asfaltke prídete po chvíli na Biely kríž.