Jedna z najdôležitejších dopravných stavieb v Bratislavskom kraji sa posúva bližšie k realizácii. Vláda SR v stredu 10. septembra 2025, schválila návrh na určenie investičného projektu „II/502 Pezinok obchvat a II/502 Modra obchvat“ za strategickú investíciu.
Ide o dôležitý krok, ktorý výrazne urýchli prípravu a povoľovanie výstavby obchvatov dvoch kľúčových miest v Malokarpatskom regióne. Projekt pripravuje Bratislavský samosprávny kraj a jeho cieľom je odkloniť tranzitnú dopravu z centier miest Pezinok a Modra, čím sa zvýši bezpečnosť a zlepší kvalita života miestnych obyvateľov.
Projekt počíta s vybudovaním preložky cesty II/502 mimo zastavané územia Pezinka a Modry. Celková plocha investície predstavuje 469 860 m² a náklady sa odhadujú na 194,9 milióna eur s DPH. Financovanie sa má zabezpečiť z viacerých zdrojov – z úveru Európskej investičnej banky, z Programu Slovensko 2021 – 2027 a z vlastných zdrojov BSK.
Pozrite si 3D vizualizáciu obchvatu Modry:
Parametre a význam projektu
Strategická investícia pozostáva z dvoch samostatných úsekov:
- Obchvat Pezinka – dĺžka 7,334 km, štvorpruhová cesta v kategórii C22,5/90, návrhová rýchlosť 90 km/h.
- Obchvat Modry – dĺžka 3,030 km, dvojpruhová cesta v kategórii C9,5/80, návrhová rýchlosť 90 km/h.
Oba úseky budú vedené mimo zastavaného územia, v súlade s územným plánom a s ohľadom na životné prostredie. Cieľom je znížiť dopravné zaťaženie, zvýšiť bezpečnosť a zabezpečiť plynulejšiu dopravu v celom regióne.
Projekt má celkovú výmeru 469 860 m² a odhadované investičné náklady predstavujú 194,9 milióna eur s DPH. Financovanie sa plánuje z viacerých zdrojov – úveru Európskej investičnej banky, Programu Slovensko 2021–2027 a vlastných zdrojov BSK.
Kedy sa začne stavať?
- Obchvat Modry – predpokladaný začiatok výstavby: október 2026
- Obchvat Pezinka – predpokladaný začiatok výstavby: január 2028
- Realizácia každého úseku potrvá približne 24 mesiacov.
„Je to obrovský úspech pre celý Bratislavský kraj. Obchvaty Pezinka a Modry prinesú menej kolón, menej hluku, menej emisií – a viac bezpečia, pohodlia a priestoru pre ľudí. Ide o strategickú stavbu, ktorá má zmysel a širokú podporu,“ uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba. Projekt je kľúčovou časťou širšieho zámeru – Malokarpatského obchvatu, ktorý má postupne odbremeniť Svätý Jur, Pezinok, Modru, Dubovú a ďalšie obce v regióne.
Obchvaty odvedú tranzitnú dopravu mimo centier miest, čím dôjde k zníženiu intenzity premávky na najvyťaženejšej radiále smerujúcej z Bratislavy. Podľa celoštátneho sčítania z roku 2022 tu denne prejde 12 000 až 17 000 vozidiel. Realizácia stavby prinesie skrátenie cestovných časov, vyššiu plynulosť a bezpečnosť premávky. Očakáva sa aj zníženie hluku, prašnosti a emisií, čo prispeje k lepšej kvalite ovzdušia a zdravšiemu prostrediu pre obyvateľov.




