tip-na-vylet:-poznate-„konske-hlavy“-a-vrch-somar?

Tip na výlet: Poznáte „Konské hlavy“ a vrch Somár?

Pripravili sme pre vás ďalšiu turistickú trasu, ideálnu na leto. Začína na Pezinskej Babe, končí v Rači a po ceste uvidíte aj Biely kríž, Dolný Červený kríž a Malú Baňu.

Aj túto letnú výletnú trasu sme si prešli, podrobne rozpísali a doplnili fotografiami, aby ste nemuseli pozerať do mapy. Má 22 kilometrov, prevýšenie je 421 metrov a s jednou prestávkou na oddych ju prejdete asi za 5 – 6 hodín.

Popis trasy Pezinská Baba – Konské hlavy – Somár – Biely kríž – Dolný Červený kríž – Malá Baňa – Rača:

• Na Pezinskú Babu sa z Bratislavy či Malaciek dostanete pohodlne spojom. Z Pezinskej Baby, kde je možnosť občerstvenia a ubytovania v penzióne Korenný vrch, začneme náš výlet z parkoviska po červenej turistickej značke.  Prvé dva kilometre budeme väčšinou stúpať, až sa dostaneme na vrchol kopca Konské hlavy.
  • Z Konských hláv pokračujeme ďalej po červenej značke jemne zvlneným terénom, s občasnými výhľadmi na Malé Karpaty. Približne po troch kilometroch sa môžeme zastaviť na ďalšej križovatke turistických a cykloturistických trás – na Troch kamenných kopcoch.  Tu prechádza aj naprieč trasou asfaltová cesta, ktorá prichádza z obce Limbach a pokračuje do vojenského priestoru Záhorie – Turecký vrch, kde je zákaz vstupu.
  • Hneď za touto križovatkou budeme prechádzať cez prírodnú rezerváciu – rašelinisko Šenkárka, kde v období dažďov je trochu problém prejsť. Je tu vytvorený prechod pomocou dosiek a kmeňov stromov, tak prechádzajte opatrne. Od rašeliniska nás potom čaká celkom príjemný úsek s príjemným, občas mierne zvlneným chodníkom až pod kopec Somár, kde nás čaká krátky prudší výšľap na jeho vrchol. Z neďalekého bočného vrcholu je inak prekrásny výhľad na veľkú časť Záhoria a Malých Karpát.
  • Z vrcholu Somára nás červená turistická značka ďalej vedie malokarpatskými lesmi z minimálnym prevýšením, prejdeme cez križovatky turistických trás na Kozom chrbte, Hrubom vývoze, Salaši, až prídeme k horárni na Bielom kríži. Tu je možnosť ubytovania, občerstvenia v bufetoch, či len tak posedieť na lúke. Biely kríž je obľúbené miesto turistov, či cyklistov, je tu prirodzená križovatka viacerých turistických, či cyklistických trás.
  • Z Bieleho kríža sa pustíme doprava po asfaltovej ceste, stále po červenej turistickej značke, až prídeme cca po 2,5 kilometroch na pekné piknikové miesto – Dolný Červený kríž. Tu sa nachádza veľký drevený prístrešok, gril, stôl na stolný tenis, stoly s lavičkami, ohniská, udržiavaná lúka. Neďaleko je aj studnička Zbojníčka, kde sa dá nabrať pitná voda.
  • Po asfaltovej ceste pôjdeme ešte necelý kilometer, kde pri turistickom smerovníku odbočíme doľava, odtiaľto už budeme až do cieľa nášho výletu pokračovať po modrej turistickej značke. Turistický chodník už bude väčšinou len klesať do Rače. Po tejto časti trasy ešte prejdeme popri zaujímavom mieste – Brichtov kríž, a kúsok nižšie je odbočka na vrchol kopca Malá Baňa.
  • Z Malej Bane je obmedzený, ale pekný výhľad na Veľkú Baňu, je tu drevený kríž, orientačná ružica, či aj samoobslužný bufet, ohnisko,  fajn hojdačka, či lesná knižnica. Je to príjemné piknikové miesto kúsok nad Račou.
  • Z Malej Bane je to naozaj už len dolu kopcom, po chvíli sme na okraji lesa, prejdeme okolo obľúbeného račianskeho amfiteátra, kúpaliska a modrá turistická značka nás cez námestie A. Hlinku privedie až na zástavku MHD – cintorín Rača, kde trasa nášho výletu končí.

Virtuálnu mapu nájdete tu.

Pezinská Baba
Horáreň Biely kríž
Biely kríž, Bufet U Kocmundu
Biely kríž
Prostredný vrch, lipa na lúke
Prostredný vrch
Dolný Červený kríž
Zbojnícka studnička
Vypálenisko
Brichtov kríž
Malá Baňa
Amfiteáter Rača
Kúpalisko Rača
Virtuálnu mapu nájdete tu.