tip-na-vylet:-z-koliby-do-race

Tip na výlet: Z Koliby do Rače

Táto trasa je príjemná, nenáročná a vhodná aj pre rodiny. Začína na bratislavskej Kolibe a končí v Rači. Po ceste navštívite vyhliadku, altánok s výhľadom na Kamzík či lesnú studničku.

Trasa má 12 kilometrov, prevýšenie je 340 metrov a prejdete ju s prestávkou asi za 3-4 hodiny. Deti sa môžu vyblázniť na preliezkach uprostred prírody a na viacerých miestach si môžete urobiť piknik.

Trasa: Koliba  – Kamzík – Tri duby – Pekná cesta, Spariská – Vypálenisko – Zbojnícka studnička – amfiteáter Rača – Rača, MHD

• Dnešný výlet začneme na bratislavskej Kolibe, na konečnej trolejbusu č. 203. Odtiaľto budeme začínať po zelenej turistickej značke č. 5125, mierne stúpajúc až k bufetom na Kamzíku. Toto je veľmi vyhľadávaná rekreačná oblasť pre širokú verejnosť.  Neďaleko na vrchole kopca stojí aj dominanta tohto okolia – televízna veža Kamzík, ktorá je vysoká 200 m. Z nej je pekný kruhový výhľad do širokého okolia. V miestnych bufetoch je možnosť občerstvenia, vedľa bufetov je aj bobová dráha, či celkom zaujímavé, adrenalínové lezecké centrum, a samozrejme aj detské preliezky rôzneho druhu na detskom kútiku.
  • Z Kamzíka, za lúkou asi 70 m, zatočíme doprava po červenej turistickej značke č. 0701b a budeme schádzať dolu do sedla, potom ďalej po hrebeni, ktorý je tu jemne vlnitý budeme pokračovať smerom na Tri duby. Po jednom z mála strmšom výstupe, po ľavej strane sa nám objaví pekná lúka s altánkom, odkiaľ je vidieť z iného pohľadu televízna veža Kamzík. Pokračujeme po lesnom chodníku ďalej, minieme opäť ďalšiu menšiu lúčku s altánkom, až prídeme na križovatku lesných ciest pri turistickom smerovníku Tri duby. Tu opustíme nachvíľu značenú červenú značku a zabočíme doľava a po príjemnej, upravenej širokej lesnej ceste budeme pokračovať stále priamo. Budeme zľava obchádzať kopec Bratislavský Drieňovec, na ktorom na stráni nájdeme po pár sto metroch peknú drevenú rozhľadňu. Tu sa môžeme pokochať výhľadom na blízke kopce, či urobiť si tu menšiu prestávku.
  • Od rozhľadne pokračujeme ďalej po lesnej ceste, po chvíli sa napojíme späť na červenú turistickú značku a po nej pokračujeme po hrebeni priamym smerom. Neskôr začneme klesať smerom k rázcestiu Pekná cesta, Spariská. Predtým však po ľavej strane chodníka nájdeme studničku Máriin prameň, kde sa môžeme občerstviť chladnou prírodnou vodou. Na rázcestí Pekná cesta, Spariská je možnosť si posedieť, či opekať, je tu aj turistický smerovník a turistickou mapou. Je tu aj možnosť zmeniť trasu výletu, či už na Peknú cestu, Marianky, či do údolia Železnej studienky.
  • Z tohto rázcestia ideme ďalej po asfaltovej ceste, a stále sledujeme  červenú turistickú značku, ktorá nás privedie najprv k rázcestiu Vypálenisko, kde je možnosť odbočiť napríklad do Rače, či Pánovu lúku. My však ešte pokračujeme ďalej po asfaltovej ceste až k ďalšiemu bodu, a tým je Zbojnícka studnička. Tu je opäť možnosť sa napiť, či len tak posedieť. Kto má chuť môže ísť po asfaltovej ceste ešte cca 200 m  a príde na obľúbené výletné miesto s veľkým dreveným prístreškom – na Dolný červený kríž. Potom sa však treba vrátiť späť k Zbojníckej studničke.
  • Od Zbojníckej studničky budeme pokračovať po zelenej turistickej značke č. 5101, a budeme klesať najprv lesným chodníkom, neskôr po asfaltovej ceste, popri Banskom potoku až do mestskej časti Bratislava – Rača. Popri ceste v klesaní prejdeme okolo záchytného poldra na Banskom potoku a na okraji mestskej časti i okolo miestneho amfiteátra, kde počas sezóny je otvorený bufet s občerstvením. Hneď pod amfiteátrom sa nachádza kúpalisko.
  • Od miestneho amfiteátra a kúpaliska zídeme po miestnych komunikáciách, sledujúc zelenú turistickú značku až k zástavke električky, kde náš výlet končí.

Virtuálnu mapu výletu nájdete tu.

Pamätník obetiam I. svetovej vojny
Koliba, Reštaurácia Stroodel
Kamzík, altánok
Kamzík, ihrisko
Kamzík, Cvičná lúka
Pod Chlmcom
Tri duby, altánok
Rozhľadňa pod Drieňovcom
Zaujímavé skalné útvary pri turistickom chodníku
Príjemná lesná cesta smerom na Peknú cestu
Máriin prameň
Rača, Lesný klub Gaštanko
Rača, amfiteáter
Rača, Kostol sv. Filipa a Jakuba

Virtuálnu mapu výletu nájdete tu.