tip-na-cyklovylet:-spod-cerveneho-mosta-do-pezinka

Tip na cyklovýlet: Spod Červeného mosta do Pezinka

Pripravili sme pre vás ďalšiu výletnú trasu. Na bicykli prejdete okolo Vydrice, centra Limbachu aj Pezinka.

Dĺžka tejto trasy je necelých 31 kilometrov a prevýšenie 650 metrov. Ak ste zdatní cyklisti, prejdete ju za tri hodiny, inak si vyčleňte tak 4-5 hodín. Vhodná je pre trekové a horské bicykle a väčšinou pôjdete po asfalte. Je stredne náročná a ak budete potrebovať pauzu, odporúčame U Slivu, na Dolnom Červenom či Bielom kríži.

Trasa: Bratislava, Červený most – údolie Vydrice – U Slivu – Dolný červený kríž – Biely kríž – Tri bresty – Limbach – Pezinok, železničná stanica

• Trasa výletu začína pri bývalej Vojenskej nemocnici, na konečnej trolejbusu. Odtiaľto sa vydáme popod Červený most, popri Partizánskej lúke údolím potoka Vydrica ďalej do Malých Karpát. Cesta jemne stúpa, prechádza popri zrekonštruovanom mlyne Klepáč, popri budove Mestských lesoch Bratislava, či Deviatom mlyne, až prídeme na križovatku ciest, kde v minulosti stáli Ferdinandove kúpele. Cesta vľavo ide smerom na Kačín, my však pokračujeme priamo, ďalej údolím Vydrice.
  • Asfaltová cesta sa krúti popri vodných nádržiach, asi po kilometri budeme prechádzať popri lanovke, ktorá premáva na Kamzík, pokračujeme však stále údolím. Prejdeme okolo konečnej autobusu pri bývalom Sanatóriu, a prídeme na miesta s peknými lúkami, studničkou. Onedlho prídeme aj ku križovatke ciest s názvom II. Kameňolom, kde je studnička, prístrešok, i občasný predaj lesného medu. Trasa nášho výletu pokračuje ďalej vpravo údolím potoka Vydrica. Cesta sa kľukatí údolím okolo dvoch vodných nádrží, privedie nás ku križovatke ciest U Slivu, kde je i víkendová možnosť občerstviť sa v bufete. Je tu možnosť aj nabiť e-bike, na budove je pripevnený defibrilátor, či lekárnička pre prvú pomoc.
  • Tu opustíme údolie potoka Vydrice a od bufetu U Slivu budeme pokračovať vpravo mierne do kopca po asfaltovej ceste. Po 800 metroch prídeme na križovatku ciest Pekná cesta – Spariská, kde odbočíme vľavo. Cesta nás po 2,5 kilometroch privedie na Dolný červený kríž, kde je možnosť urobiť prestávku na oddych. Neďaleko je aj studnička Zbojníčka, je tu možnosť opekania, posedenia v peknom drevenom prístrešku. Odtiaľto zabočíme vľavo a stále stúpame smerom na Biely kríž.
  • Biely kríž je križovatka turistických a cyklistických trás. Je to obľúbené miesto nielen Bratislavčanov, a to i vďaka dvom bufetom, horárňou s možnosťou ubytovania, prístreškom, lúke, ohrade so zvieratami, cyklomapy, nabíjačka e-bike. Je to vhodné miesto na zastávku na výlete. Z Bieleho kríža budeme pokračovať popri horárni ďalej ešte jemne do kopca, ale to sa po 1,5 km zmení a začneme klesať ku križovatke Salaš, kde budeme pokračovať priamo do posledného krátkeho stúpania. Ďalej už len budeme klesať, treba však jazdiť opatrne, cesta na niektorých miestach nie je veľmi kvalitná.
  • Po 3 km klesania prídeme na križovatku ciest Tri bresty, kde odbočíme doľava a kvalitnejšou asfaltovou cestou klesneme až do obce Limbach. Na začiatku obce vedie kúsok trasy po rozbitej panelovej ceste, jazdite tu opatrne. Cez obec prejdeme miestnymi komunikáciami, sledujeme žlté cykloturistické značenie, ktoré nás vyvedie z Limbachu smerom na mesto Pezinok.
  • Z Limbachu budeme jemne klesať vedľajšou asfaltovou komunikáciou až policajnej akadémii na okraji mesta Pezinka. Stále sledujeme žlté cykloznačenie, ktoré nás bezpečne prevedie miestnymi komunikáciami historickou časťou mesta Pezinok ( ktoré sa určite oplatí pozrieť) až k železničnej stanici, kde náš výlet končí.